فصلنامه

دریا و کشتی

فصلنامه

دریا و کشتی

بندر شهید بهشتی

بندر شهید بهشتی

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال 61 با توجه به شرایط خاص بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تأکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس احداث گردید.

این ترمینال از 4 اسکله پیش ساخته تشکیل شده است که کشتی هایی با ظرفیت 25 هزار تن و حداکثر آبخور 9 متر قادر به پهلوگیری هستند و این ترمینال از طریق یک پل دسترسی 600 به سرزمین اصلی بندر متصل شده است.(گودرزی،1383)

 

بندر شهید بهشتی (چابهار)

نام و شماره اسکله

کاربری

طول اسکله(متر)

 

آبخور مجاز(متر)

 

ظرفیت پذیرش شناور(تن)

 

ملاحظات

 

اسکله 1

جنرال کارگو-فله

150

5/8

25 تا 30 هزار

----

اسکله 2

نفتی

150

5/8

25 تا 30 هزار

----

اسکله 3

جنرال کارگو -متفرقه

150

9

25 تا هزار

----

اسکله 4

جنرال کارگو -متفرقه

150

9

25 تا هزار

----

اسکله 5

نفتی و متفرقه

150

11

25 تا هزار

----

آمار مقایسه ای تخلیه و بارگیری کشتی ها به تفکیک نوع کالا قبل و پس از خصوصی سازی

منبع: (دنیایی، 1385)

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد