بندر شهید بهشتی
بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال 61 با توجه به شرایط خاص بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تأکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس احداث گردید.
این ترمینال از 4 اسکله پیش ساخته تشکیل شده است که کشتی هایی با ظرفیت 25 هزار تن و حداکثر آبخور 9 متر قادر به پهلوگیری هستند و این ترمینال از طریق یک پل دسترسی 600 به سرزمین اصلی بندر متصل شده است.(گودرزی،1383)
بندر شهید بهشتی (چابهار) |
|||||
نام و شماره اسکله |
کاربری |
طول اسکله(متر)
|
آبخور مجاز(متر)
|
ظرفیت پذیرش شناور(تن)
|
ملاحظات
|
اسکله 1 |
جنرال کارگو-فله |
150 |
5/8 |
25 تا 30 هزار |
---- |
اسکله 2 |
نفتی |
150 |
5/8 |
25 تا 30 هزار |
---- |
اسکله 3 |
جنرال کارگو -متفرقه |
150 |
9 |
25 تا هزار |
---- |
اسکله 4 |
جنرال کارگو -متفرقه |
150 |
9 |
25 تا هزار |
---- |
اسکله 5 |
نفتی و متفرقه |
150 |
11 |
25 تا هزار |
---- |
آمار مقایسه ای تخلیه و بارگیری کشتی ها به تفکیک نوع کالا قبل و پس از خصوصی سازی
منبع: (دنیایی، 1385)
|