فصلنامه

دریا و کشتی

فصلنامه

دریا و کشتی

خصوصی سازی در بندر چابهار

خصوصی سازی در بندر چابهار

در مورد بندر چابهار بطور کلی، طرح توسعه آن با توجه به موقعیت استراتژیک و جایگاه ویژه اش و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و جنوب شرق آسیا از ابعاد ملی و فراملی حائز اهمیت می­باشد، که فاز اول این طرح توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با مبلغی برابر با 341 میلیون دلار و مدت اجرای پروژه یک هزار روز (33 ماه) در حال اجراست. این بندر از نظر ژئواکونومیک فرصتی طولانی برای کشور و دورنمایی بسیار روشن برای ترانزیت کالا از طریق محور شرق را ترسیم می کند و تلاش سازمان بنادر بر این است تا بندر چابهار توانایی رقابتی معقول و منطقی را با بندر گوادر پیدا کند.(گودرزی،1383)

بندر چابهار دارای دو اسکله به نام های اسکله شهید بهشتی و اسکله شهید کلانتری می باشد که در پایانه شهید بهشتی بندر چابهار 3 پست اسکله عمومی، یک پست اسکله نفتی حدود 350 هزار متر مربع محوطه و 18 هزار متر مربع انبارهای مسقف می­باشد. پایانه شهید کلانتری بندر چابهار نیز دارای 2 پست اسکله عمومی، 15 هزار متر مربع محوطه و 3 هزار متر مربع انبار است.

بندر چابهار به دلیل واقع شدن در آبهای آزاد بین المللی و منطقه آزاد چابهار و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی محور شرق کشور می­تواند عملکردی بهتر از حال داشته باشد.(فصلنامه عملکرد شهرداری چابهار،1388)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد